www.BaltiCCycle.eu
  Naujienos LDB Straipsniai Maršrutai/trasos Žygiai Kelionių įspūdžiai Pajūrio dviračių trasa

Žygiai

Metai


BaltiCCycle 2024

"Iš Tokijo į Paryžių – salų maršrutas"

 

6-oji olimpinė ekspedicija

 

2024 vasario 23 – liepos 27

 

Garbės globėjas – Lenkijos Olimpinis komitetas

Prologas Taivano saloje – Tokijas – 25 Japonijos salos – Reuniono sala – Madagaskaro sala – Korsikos sala – Paryžius

 

"BaltiCCycle" olimpinių ekspedicijų maršrutai paprastai yra tarpžemyniniai, toks yra ir šeštasis, tačiau jį taip pat galima pavadinti "salų maršrutu", nes aplankysime net 29 salas! Tai bus Azijos salos (Taivanas, Japonija), Afrikos salos (Reunionas, Madagaskaras) ir Europos Korsika. Galite keliauti su mumis 5 mėnesius (156 dienas) arba prisijungti prie išsirinkto etapo – salos suteikia daug galimybių. Kaip įprasta, pradėsime iš miesto, kuriame vyko ankstesnės vasaros olimpinės žaidynės, Tokijo, ir vyksime į dabartinių olimpinių žaidynių šeimininką Paryžių, bet šį kartą kviečiame ir į žygio prologą Taivane. Kodėl?

TAIVANAS

Taivanas vadinamas dviratininkų rojumi. Bus gerai ten paviešėti prieš pradedant ilgas „klajones“. Apvažiuosime šį rojų 3 jūrų pakrantėmis, nuo Taipėjaus iki Taipėjaus, tačiau norėdami aiškiau pajusti Taivano dvasią, pasuksime ir į iššūkių reikalaujantį salos vidų su didingų kalnų viršūnėmis, giliais tarpekliais ir ežerais.

JAPONIJA

Maršrutas Japonijoje suplanuotas taip, kad aplankytume sritis, per kurias nekeliavome nei 2012 metais (važiavome iš Fukuokos į Tokiją), nei 2023 metais (važiavome iš Wakkanai į Tokiją). Mus lydės sakuros! Po starto Japonijos sostinėje sėsime į keltą ir persikelsime į Shikoku salą. Pasigrožėję žydinčiomis vyšniomis ir įspūdingais Naruto sąsiaurio potvynių sūkuriais vyksime į Takamatsu, iš kur keltu plauksime į vidinės Seto jūros salas, vadinamas Meno salomis – viena iš jų yra Naoshima, kur pamatysime daug neįprastų skulptūrų po atviru dangumi – Setouchi trienalių palikimą. Tada atvyksime į Honšiu salą garsiojo Shimanami Kaidō dviračių maršruto šiauriniame taške. Tai bus vienintelė pasikartojanti olimpinių ekspedicijų atkarpa. Negalime atimti iš naujų dalyvių šio malonumo – riedėti dviračių takais per tiltus, jungiančius devynias Seto jūros salas, juolab kad 2022 metais buvo atidarytas naujas – Iwagi tiltas. Shikoku salą, garsią savo 88 šventyklų piligriminiais takais, kirsime į pietus per centrinį kalnagūbrį vingiuojančiais keliais, nuo kurių atsiveria puikūs tolių vaizdai. Ashizuri-Uwakai nacionaliniame parke piečiausioje Shikoku dalyje grožėsimės Ashizuri kyšulio granito uolomis ir terasomis. Toliau pakrančių keliais pasieksime  Sadamisaki pusiasalį, iš kur keltu per Bungo sąsiaurį perplauksime į Kyushu salą.

Kyushu – ugnikalnių saloje – aplankysime akmenines Usuki budas, Beppu „pragaro grandinės“ onsenus ir keliausime link vakarų pakrantės per Aso Kujū nacionalinį parką su didingomis Aso kalno viršūnėmis, garuojančiomis karštosiomis versmėmis ir plačiomis ganyklų pievomis. Trumpam užsuksime į Amakusa (“Rojaus pievų”) salas  ir tęsime kelionę per Kyushu į pietus, aplink Satsuma pusiasalį, baigdami šios salos maršrutą Kagoshima mieste su panoraminiu vaizdu į veikiantį Sakurajima ugnikalnį.

Priekyje laukia daugiau salų: Tanegashima su kosminių skrydžių centru; Yakushima, kur kopsime į Miyanoura kalną ir aplankysime 7000 metų senumo Jōmon-sugi kedrą; trys Amami salos; ir galiausiai tropikų sala Okinava, kurią taip pat apvažiuosime pakrante. Iš Naha oro uosto skrisime į Afrikos salas!

REUNIONAS

Pakeliui į Madagaskarą aplankysime Prancūzijos užjūrio departamentą – nedidelę, bet įspūdingą gamtos grožiu Reuniono salą. Važiuodami dviračiais aplink salą derlingomis lygumomis ir balto bei juodo smėlio paplūdimiais, pakilsime ir į kalnus su įspūdingais cirkais, kalderomis ir vienu aktyviausių ugnikalnių pasaulyje – Piton de la Fournaise – bei netoliese esančiais vaizdingais kreolų kaimeliais.

MADAGASKARAS

Galėsime pajusti Madagaskaro įvairovę – tai vis dar retai apgyvendintas kraštas, todėl kelių yra nedaug. Tačiau yra daugybė endeminių faunos ir floros egzempliorių bei geografiškai įvairių zonų: geizerių, kraterių ežerų, karštųjų versmių, krioklių, savanos, kalnų, nesibaigiančių paplūdimių ir mangrovių miškų. Ne visi keliai čia pravažiuojami dviračiais, todėl kai kurias atkarpas įveiksime keturiais ratais varomais automobilis, autobusais ir įvairių tipų valtimis. Žygį per Madagaskarą galima suskirstyti į keturias dalis, kurios labai skiriasi tiek maršruto sudėtingumu, tiek jo pobūdžiu.

Pirmoji yra Antananarivo sostinė, populiarios atostogų vietos – Itasy ežeras ir pajūrio kurortas Antsirabe ir Tsingy De Bemaraha nacionalinis parkas su įspūdingais kalkakmenio bokštais. Antroji – tai atkarpa palei vakarinę pakrantę, sunkiausiai įveikiama dėl prastų kelių. Bet mainais už sunkumus mus lydės gražūs Didžiojo rifo vaizdai ir lagūnos, atskirti nuo pasaulio žvejų kaimeliai, kur galėsime paragauti šviežių jūros gėrybių ir stebėti Vezo žvejų kasdienybę, ir ... banginiai. Čia pamatysime ir Madagaskaro kraštovaizdžio ikona tapusią Baobabų aveniu ir  druskos ežerą Ihotra su tūkstančiais flamingų.

Trečios dalies maršrutas ves mus geresniais keliais, o tai reiškia per labiau apgyvendintas vietoves, šiaurės rytų kryptimi. Aplankysime nacionalinius parkus: Zombitse (ant ribos tarp sausųjų ir drėgnųjų atogražų miškų), Isalo (Juros periodo kraštovaizdis, smėlio kalnai kaip skulptūros), Andringitra (aukšti granito kalnai, alpinistų rojus); Ranomafana (įvairių rūšių lemūrų ir kitų gyvūnų oazė). Čia ir Ilakaka upė ir to paties vardo miestelis, kur iškasama  50% pasaulio safyrų. Aplankysime Ihosy – Baros žmonių, išsaugojusių savo poligaminę socialinę struktūrą, sostinę – ir kitus kolonializmo paženklintus miestus.

Ketvirtojo etapo maršrutas eis rytų pakrante, kertant upes ir kanalus ir sugrįžtant į sostinę. Pakeliui važiuosime per vietoves, kur jaučiamos kolonializmo liekanos. Grožėsimės nuostabiais smėlio paplūdimiais, aplankysime paskutinį maršruto nacionalinį parką – Andasibe-Mantadia, ir ilsėsimės prie vaizdingojo Mantasoa ežero.

KORSIKA

Iš Indijos vandenyno persikelsime į Viduržemio jūrą. Korsika dar vadinama Grožio sala, ir tai dar vienas dviratininkų rojus. Nuo Cap Corse iškyšulio su snaudžiančiais žvejų kaimeliais šiaurėje iki įspūdingos Bonifacio citadelės ant aukštų baltų uolų pietuose keliausime La Grande Traversée (GT20) maršrutu: " Nuo Bastia iki Bonifacio gėrėkitės mėlynais pajūrio atspalviais ir stebėtinai patraukliais autentiškais kaimeliais. Galėsite paragauti vietinių produktų tiesiai iš gamintojų rankų. Įamžinkite vaizdingiausius kalnų ir vandenynų kraštovaizdžius, tyrinėdami salos turtingą istorinį paveldą“.

PRANCŪZIJA

Paskutinę kelionės į Paryžių dalį pradėsime Marselyje. Važiuodami dviračiais per Prancūzijos Rivjerą (Côte d'Azur) jachtomis išraižytais Viduržemio jūros krantais iki Nicos pamatysime spalvingus kurortus ir ant uolų įsikūrusius garsius miestus. Iš Nicos pasuksime į šiaurę ir 2024-ųjų metų maršrute kirsime paskutinius aukštus kalnus – Vakarų Alpes. Iš Albertvilio galėsime pamatyti aukščiausią Europos kalną Monblaną (4808 m). Priartėję prie Ženevos, bet neįvažiavę į Šveicariją, pasuksime į Dižoną, "Kunigaikščių miestą", Burgundijos sostinę. Tada dar keturios dienos Grand Est miškais ir kaimiškais kraštovaizdžiais, ir Olimpinių žaidynių atidarymo išvakarėse įvažiuosime į Paryžių.

 

Atskiras maršruto dalis rengė Vitalis Tamašauskas, Rolandas Liutika ir Sigitas Kučas. 

 

Koordinatoriai:
Sigitas Kučas (Lietuva),
bc2020@bicycle.lt, +370 686 59 375
Maryla Zielińska (Lenkija),
bc2024@bicycle.pl, +48 604 255 722

 

Pastaba. Nesusirinkus pakankamai dalyvių į pietines Japonijos salas (Tanegashima, Yakushima, Amami ir Okinava), maršrutas per šias salas yra atšauktas. Nuo balandžio 15 d. iki gegužės 5 d. skelbiama žygio pertrauka.






Draugai:
catdays.net