Give Cycling a Push Implementation Fact Sheet |
SKĄTINIMAS/ SĄMONINGUMO DIDINIMAS
DVIRAČIŲ ĮVYKIAI IR ŠVENTĖS
Kadangi, praktiškai visi žmonės mėgsta linksmintis, tai dviračių šventės yra puikus būdas patraukti dėmesį. Tokios šventės ir festivaliai padeda žmonėms linksmai pažvelgti į dviračių transporto priemones, sudominti šiuo transportu, suteikti reikiamų žinių. Nesvarbu ar didelė, ar maža šventė, ji turi būti smagi, linksma ir tuo pačiu suteikti dalyviams tam tikrų žinių.
Dviračių šventės gali būti įvairių formų, didelės ir mažos. Bendrai – tai turėtų būti šeimoms skirti renginiai, su įvairiom atrakcijom, rungtimis, informacija ir suteikiamomis žiniomis apie dviračių transportą.
Dviračių šventės skatina visuomenės susidomėjimą dviračių transportu per įvairias pramogas, rungtis ir žinių suteikimu apie dviračius. Žmonės, patirdami dviračių transporto linksmumą ir naudingumą, susimąsto apie naudojimąsi dviračiu dažniau ir patiems.
Dviračių šventės naudingos miestuose, kur dar nėra labai daug dviratininkų, lygiai taip pat, kaip ir pažengusiuose miestuose. Tik jos gali būti skirtingų formų.
Potencialūs dviratininkai ir žmonės, kurie naudojasi dviračiais laisvalaikiu.
Tokios šventės gali būti paprastos, kaip organizuotas važiavimas dviračiais arba didelės ir sudėtingesnės, kaip visas kompleksas įvykių tūkstančiams žmonių.
Vietinės dviratininkų organizacijos
Dviračių pardavėjai ir tiekėjai
Vietinė valdžia
Viešo transporto tiekėjai
Žiniasklaida
Aplinkosaugos organizacijos ir kitos bendruomeninės grupės
Mokyklos
Vietiniai darbdaviai
Vieta ir mastas
Šventės mastas priklauso nuo to, kiek galimybių yra surengti didelę šventę. Vieta turėtų būti patogi pasiekti viešu transportu ir dviračiais.
Kas turėtų dalyvauti?
Vietinės dviratininkų organizacijos
Vietinės valdžios atstovai
Keletas vietinių įžymybių, jei įmanoma (politikai, tv žvaigždės, sportininkai)
Viešo transporto tiekėjai (siekiant parodyti ryšį tarp dviračių ir viešo transporto)
Bendruomenės grupės
Kelionių dviračiais organizatoriai
Dviračių gamintojų ar pardavėjų atstovai
Maisto ir gėrimų pardavėjai (galima įrengti pedalais minamą mikserį, kurio pagalba žmonės patys susimaišytų sau gėrimus)
Muzikantai ar Dj (pedalais minamas, elektra maitinamas įrenginys būtų nuostabu) – šventės dalyviai turėtų minti pedalus, kad grotų muzika.
Daug vietos dviračių parkavimui
Dviračių nuomos/skolinimosi punktai
Galimos veiklos
Pačios įvairiausios rungtys gali būti siūlomos šventėje, reikia tik pakankamai fantazijos. Svarbiausia stengtis, kad smagumas ir linksmumas būtų susijęs su informacijos apie dviračius gavimu. Pavyzdžiui:
Trumpos saugaus naudojimosi dviračiais pamokėlės
Grupinis važiavimas dviračiais
Dviračių dekoravimas
Dviračių paradas
Maršrutas su kliūtimis vaikams arba suaugusiems
Dviračių futbolas
Linksmos lenktynės
Vienos ašies/rato dviračio mynimas
Dviračių testavimas
Pedalais minama muzikos sistema
Viktorina apie dviračius jūsų mieste.
Rengiant dviračių lenktynes reikia pasistengti, kad tai būtų smagus žaidimas, o ne siekis išvystyti kuo didesnį greitį, taip tarsi pareiškiant, kad automobiliu važiuoti yra greičiau.
Daugiau rungčių galite rasti čia: www.mobilityweek-europe.org, o konkrečių užduočių iš miesto švenčių čia: www.eltis.org/study_sheet.phtml?study_id=1398&lang1=en.
Reikėtų plačiai išplatinti lankstinukus. Dalinti juos bendruomenių centruose, dviračių parduotuvėse, parduotuvių centruose, mokyklose, darželiuose, turistų informacijos centruose ir t.t.
Išsiųskite elektronines žinutes apie rengiamą šventę visoms suinteresuotoms grupėms.
Galima patalpinti reklamą viešame transporte.
Pasinaudokite žiniasklaida, vietinėmis įžymybėmis, pakvieskite jas dalyvauti šventėje ir ją pareklamuoti.
Jei uždaryti kai kurie keliai, pasirūpinkite, kad visuomenė apie tai sužinotų iš anksto.
Jei įmanoma, planuokite savo renginius kiekvienais metais, padarykite juos kasmete švente. Tokiu būdu galima kiekvienais metais vis tobulėti, sugalvoti kažką naujo, o tuo pačiu ir stebėti kaip keičiasi žmonių noras dalyvauti ir suinteresuotumas.
Jei mieste nėra labai didelio susidomėjimo dviračiais, galima rengti dviračių šventę rugsėjo mėnesį, per Europos Mobilumo savaitę (www.mobilityweek-europe.org). Tai turėtų suteikti šiek tiek daugiau pasitikėjimo ir paramos tarp bendruomenės narių ir vietinės valdžios atstovų. Tai taip pat leidžia miestiečiams pajusti, kad jie dalyvauja didelės reikšmės renginyje, o ne tik vietinės reikšmės šventėje.
Miesto gatvės yra puiki vieta dviračių šventėms. Uždarytos gatvės leidžia miestiečiams pajausti, koks miestas būtų be skubančių, triukšmą ir pavojų keliančių mašinų, suteikia progą pasivažinėti dviračiu gatvėmis. Tačiau miestuose, kur dviračių transportas nėra labai populiarus, gali būti sunku įtikinti valdžios atstovus uždaryti gatves. Jei pavyksta susitarti dėl to, reikia pasistengti, kad gatvės būtų pilnos žmonių ir dviračių visą šventės laikotarpį. Jei renginys bus sėkmingas, skeptikai bus nugalėti.
Galima pasiekti daug žmonių vienu metu.
Festivaliai yra puikus būdas šviesti žmones ir informuoti apie dviračių transportą, suteikiant jiems malonumą.
Praktika yra geriausias skatinimo būdas.
Šventės metu susirenka įvairios bendruomenės grupės vienoje vietoje ir jie visi yra potencialūs dviratininkai.
Tai smagu!
Gali prireikti įdėti daug darbo organizuojant ir šventei vykstant.
Tai gali būti brangu, jei nepavyks rasti rėmėjų.
Tokių renginių sėkmė dažnai priklauso nuo oro.
Pasistenkite, kad renginys būtų gerai išreklamuotas – renginio sėkmė priklausys nuo atėjusių žmonių skaičiaus.
Maistas, gėrimai ir muzika turi didelę reikšmę! Šie komponentai kuria smagią atmosferą ir skatina žmones pasilikti ilgiau.
Darykite viską, kad šventė pasisektų. Orientuokitės į tuos, kurie nesinaudoja dviračiais.
Šventė turėtų būti nemokama. Nors apmokestinant įėjimą galima padengti kai kurias organizavimo išlaidas, tačiau tai gali atbaidyti žmones nuo dalyvavimo.
Pabandykite suskaičiuoti visus dalyvius. Tai galima padaryti skaičiuojant žmones, dalyvaujančius įvairiose rungtyse, arba suteikiant dalyviams kokius nors ženkliukus, liemenes, lipdukus dviračiams, apyrankes ir panašiai. Jei yra savanorių, kurie dalins lipdukus ar kitokią atributiką, tuo pačiu jie gali ir suskaičiuoti dalyvius.
Ciclovia – Bogota (Kolumbija)
Ciclovia ispanų kalboje reiškia dviračių taką. Tačiau dabar šis žodis reiškia ir uždarytas gatves automobiliams, leidžiant jomis naudotis visiems kitiem kelių naudotojams. Kiekvieną sekmadienį ir švenčių dienomis nuo 7 val. ryte iki 14 val. popiet, pagrindinės Bogotos (ir kai kurių kitų Kolumbijos miestų) gatvės yra uždaromos ir leidžiama važinėtis dėl Ciclavia. Visos gatvės tampa dviratininkų, pėsčiųjų, bėgikų, riedlentininkų, riedutininkų erdvėmis. Taip pat parkuose įrengiamos vietos, kur mokytojai veda jogos, aerobikos užsiėmimus, visur groja muzika ir žmonės dalyvauja įvairiose rungtyse. Maždaug 2 mln. žmonių Bogotoje (30 % miestiečių) kiekvienais metais užpildo uždarytas gatves, kurios sudaro maždaug 120 km.
Ciclovias Bogotoje vyksta nuo 1976 metų. Pastaruoju metu ši idėja ėmė plisti po visą pasaulį, įskaitant New Yorką, Melburną, Meksiką ir kitur. Panašūs renginiai tik su kitu vardu vyksta Vokietijoje, kur abejose Rhine upės pusėse gatvės paliekamos dviračiams.
Tai gali būti traktuojama kaip sekmadienių be automobilių atgaivinimas, kurie vykdavo visoje Europoje nuo 1970 metų. Tuo metu buvo siekiama gatvės perleisti žmonėms. Ciclovia gali būti laikoma galimybe padidinti dviratininkų skaičių miesto gatvėse.
Video apie Ciclovia Bogotoje: www.streetfilms.org/ciclovia arba pirmoji Ciclovia New York‘e: www.ibiketo.ca/blog/2008/08/11/new-yorks-first-ciclovia-success
Bogotoje 1995 metais dviračiais naudojosi 0,8 % miestiečių, o 2003 metais - maždaug 3,2 %
Pavasario pasitikimas su dviračiu – Poznanė, Lenkija (PL)
Pagal lenkų tautos tradicijas, Slavų deivė Marzanna simbolizuoja žiemą ir turi būti nuskandinta arba sudeginta pirmą pavasario dieną.
Poznanės miesto dviratininkų organizacija kiekvieno pavasario pirmą dieną švenčia dviratininkų šventę ir skatina žmones lipti ant dviračių. Be to, kiekvienais metais, pirmą pavasario savaitgalį, susirenka daugiau nei 200 vietinių dviratininkų, pasipuošia savo dviračius, važiuoja per miesto centrą ir tada išmeta Marzannos maketą į Warta upę (su pririšta virve, kad neteršti upės).
Marzanna taip pat simbolizuoja dviratininkų problemas Poznanėj, taip atkreipiamas vietinės valdžios dėmesys. Praeityje Marzanna simbolizavo miesto biudžeto trūkumą dviračių takams ir kitokiai infrastruktūrai. Vietinės valdžios atstovai dažniausiai dalyvaudavo tokiuose įvykiuose ir domėdavosi dviratininkų problemomis.
Daugiau informacijos rasite čia: www.eltis.org/study_sheet.phtml?study_id=1684&lang1=en arba susisiekę su Michal Beim michal@srm.eco.pl.
Poznanės mieste yra maždaug 2,5-3 % dviratininkų.
Bike Events and Festivals page