Give Cycling a Push

Implementation Fact Sheet

STextBox 10KĄTINIMAS/ SĄMONINGUMO DIDINIMAS

DVIRAČIŲ ĮVYKIAI IR ŠVENTĖS

Apžvalga

Kadangi, praktiškai visi žmonės mėgsta linksmintis, tai dviračių šventės yra puikus būdas patraukti dėmesį. Tokios šventės ir festivaliai padeda žmonėms linksmai pažvelgti į dviračių transporto priemones, sudominti šiuo transportu, suteikti reikiamų žinių. Nesvarbu ar didelė, ar maža šventė, ji turi būti smagi, linksma ir tuo pačiu suteikti dalyviams tam tikrų žinių.

Įvadas ir tikslai

Apibrėžimas

Dviračių šventės gali būti įvairių formų, didelės ir mažos. Bendrai – tai turėtų būti šeimoms skirti renginiai, su įvairiom atrakcijom, rungtimis, informacija ir suteikiamomis žiniomis apie dviračių transportą.

Funkcija/Tikslai

Dviračių šventės skatina visuomenės susidomėjimą dviračių transportu per įvairias pramogas, rungtis ir žinių suteikimu apie dviračius. Žmonės, patirdami dviračių transporto linksmumą ir naudingumą, susimąsto apie naudojimąsi dviračiu dažniau ir patiems.

Pritaikymo galimybės

Dviračių šventės naudingos miestuose, kur dar nėra labai daug dviratininkų, lygiai taip pat, kaip ir pažengusiuose miestuose. Tik jos gali būti skirtingų formų.

Tikslinė grupė

Potencialūs dviratininkai ir žmonės, kurie naudojasi dviračiais laisvalaikiu.



Įgyvendinimas

Tokios šventės gali būti paprastos, kaip organizuotas važiavimas dviračiais arba didelės ir sudėtingesnės, kaip visas kompleksas įvykių tūkstančiams žmonių.

Galimi partneriai

Planavimas

Vieta ir mastas

Šventės mastas priklauso nuo to, kiek galimybių yra surengti didelę šventę. Vieta turėtų būti patogi pasiekti viešu transportu ir dviračiais.

Kas turėtų dalyvauti?



Galimos veiklos

Pačios įvairiausios rungtys gali būti siūlomos šventėje, reikia tik pakankamai fantazijos. Svarbiausia stengtis, kad smagumas ir linksmumas būtų susijęs su informacijos apie dviračius gavimu. Pavyzdžiui:

Rengiant dviračių lenktynes reikia pasistengti, kad tai būtų smagus žaidimas, o ne siekis išvystyti kuo didesnį greitį, taip tarsi pareiškiant, kad automobiliu važiuoti yra greičiau.

Daugiau rungčių galite rasti čia: www.mobilityweek-europe.org, o konkrečių užduočių iš miesto švenčių čia: www.eltis.org/study_sheet.phtml?study_id=1398&lang1=en.

Šventės reklamavimas

Analizė

Jei įmanoma, planuokite savo renginius kiekvienais metais, padarykite juos kasmete švente. Tokiu būdu galima kiekvienais metais vis tobulėti, sugalvoti kažką naujo, o tuo pačiu ir stebėti kaip keičiasi žmonių noras dalyvauti ir suinteresuotumas.

Jei mieste nėra labai didelio susidomėjimo dviračiais, galima rengti dviračių šventę rugsėjo mėnesį, per Europos Mobilumo savaitę (www.mobilityweek-europe.org). Tai turėtų suteikti šiek tiek daugiau pasitikėjimo ir paramos tarp bendruomenės narių ir vietinės valdžios atstovų. Tai taip pat leidžia miestiečiams pajusti, kad jie dalyvauja didelės reikšmės renginyje, o ne tik vietinės reikšmės šventėje.

Miesto gatvės yra puiki vieta dviračių šventėms. Uždarytos gatvės leidžia miestiečiams pajausti, koks miestas būtų be skubančių, triukšmą ir pavojų keliančių mašinų, suteikia progą pasivažinėti dviračiu gatvėmis. Tačiau miestuose, kur dviračių transportas nėra labai populiarus, gali būti sunku įtikinti valdžios atstovus uždaryti gatves. Jei pavyksta susitarti dėl to, reikia pasistengti, kad gatvės būtų pilnos žmonių ir dviračių visą šventės laikotarpį. Jei renginys bus sėkmingas, skeptikai bus nugalėti.

Stiprybės

Silpnybės

Sėkmės veiksniai


Poveikio vertinimas

Pabandykite suskaičiuoti visus dalyvius. Tai galima padaryti skaičiuojant žmones, dalyvaujančius įvairiose rungtyse, arba suteikiant dalyviams kokius nors ženkliukus, liemenes, lipdukus dviračiams, apyrankes ir panašiai. Jei yra savanorių, kurie dalins lipdukus ar kitokią atributiką, tuo pačiu jie gali ir suskaičiuoti dalyvius.

Geros praktikos pavyzdžiai

1pavyzdys

Ciclovia – Bogota (Kolumbija)

Ciclovia ispanų kalboje reiškia dviračių taką. Tačiau dabar šis žodis reiškia ir uždarytas gatves automobiliams, leidžiant jomis naudotis visiems kitiem kelių naudotojams. Kiekvieną sekmadienį ir švenčių dienomis nuo 7 val. ryte iki 14 val. popiet, pagrindinės Bogotos (ir kai kurių kitų Kolumbijos miestų) gatvės yra uždaromos ir leidžiama važinėtis dėl Ciclavia. Visos gatvės tampa dviratininkų, pėsčiųjų, bėgikų, riedlentininkų, riedutininkų erdvėmis. Taip pat parkuose įrengiamos vietos, kur mokytojai veda jogos, aerobikos užsiėmimus, visur groja muzika ir žmonės dalyvauja įvairiose rungtyse. Maždaug 2 mln. žmonių Bogotoje (30 % miestiečių) kiekvienais metais užpildo uždarytas gatves, kurios sudaro maždaug 120 km.

Ciclovias Bogotoje vyksta nuo 1976 metų. Pastaruoju metu ši idėja ėmė plisti po visą pasaulį, įskaitant New Yorką, Melburną, Meksiką ir kitur. Panašūs renginiai tik su kitu vardu vyksta Vokietijoje, kur abejose Rhine upės pusėse gatvės paliekamos dviračiams.

Tai gali būti traktuojama kaip sekmadienių be automobilių atgaivinimas, kurie vykdavo visoje Europoje nuo 1970 metų. Tuo metu buvo siekiama gatvės perleisti žmonėms. Ciclovia gali būti laikoma galimybe padidinti dviratininkų skaičių miesto gatvėse.

Video apie Ciclovia Bogotoje: www.streetfilms.org/ciclovia arba pirmoji Ciclovia New York‘e: www.ibiketo.ca/blog/2008/08/11/new-yorks-first-ciclovia-success

Bogotoje 1995 metais dviračiais naudojosi 0,8 % miestiečių, o 2003 metais - maždaug 3,2 %

2 pavyzdys

Pavasario pasitikimas su dviračiu – Poznanė, Lenkija (PL)

Pagal lenkų tautos tradicijas, Slavų deivė Marzanna simbolizuoja žiemą ir turi būti nuskandinta arba sudeginta pirmą pavasario dieną.

Poznanės miesto dviratininkų organizacija kiekvieno pavasario pirmą dieną švenčia dviratininkų šventę ir skatina žmones lipti ant dviračių. Be to, kiekvienais metais, pirmą pavasario savaitgalį, susirenka daugiau nei 200 vietinių dviratininkų, pasipuošia savo dviračius, važiuoja per miesto centrą ir tada išmeta Marzannos maketą į Warta upę (su pririšta virve, kad neteršti upės).

Marzanna taip pat simbolizuoja dviratininkų problemas Poznanėj, taip atkreipiamas vietinės valdžios dėmesys. Praeityje Marzanna simbolizavo miesto biudžeto trūkumą dviračių takams ir kitokiai infrastruktūrai. Vietinės valdžios atstovai dažniausiai dalyvaudavo tokiuose įvykiuose ir domėdavosi dviratininkų problemomis.Freeform 24

Daugiau informacijos rasite čia: www.eltis.org/study_sheet.phtml?study_id=1684&lang1=en arba susisiekę su Michal Beim michal@srm.eco.pl.

Poznanės mieste yra maždaug 2,5-3 % dviratininkų.

Bike Events and Festivals page 5 of 5